Nummer

I och med min nya telefon var jag tvungen att skriva av alla nummer jag hade i telefonen lägga över dom på datorn och sedan in i telefonen. Medans jag skrev av numrerna började jag reflektera över dom. Mitt nummer är sjukt enkelt och vissa av mina vänner har också sjukt enkla nummer. Sedan finns det dom som inte har samma siffra två ggr (förutom 0 då kanske) - hur tänkte dom? Vem f*n lär sig ett sånt nummer??

Men framför allt: Vem väljer nummret? Kanske är det inte personen som har nummret som valt det? Kanske var det en förälder som köpte mobilen? Kankse fick man inte vilja nummer?

Jag tror att de med krångliga nummer har valt sina själva - de behöver ju inte kunna sitt eget nummer på samma sätt som man kanske behöver kunna mammas nummer. (okej de e väl najs att kunna numret om man e på krogen och ger bort det men då kan man ju köra "Jag får ditt och ringer dig så får du mitt" repliken ;))

Om man har ett lätt nummer är det nog däremot någon anhörig som har valt det (är min teori) t.ex. mamma har valt både mitt och mina syskons nummer och alla är skitenkla och det har hon sett till. Hon vill att det ska finnas något logiskt i nummer kombinationen så att man lättare kommer ihåg den, så att hon ska kunna våra nummer utan att behöva kolla upp dom.

Så tror jag. Sen kom jag också fram till, när jag satt där och knappade, att av alla mina kompisar hade tjejer lättare nummer än killarna. Konstigt det där.

Avspeglar våra telefonnummer vilka vi är?
Till viss del tror iaf jag att dom gör det.
Postat av: Sara

Hahahaha du har för mycket tid Linnéa xD Men jag gillar reflektionen iaf ;) det visar ju att man verkligen kan analysera allt sönder och samman!

 2010-03-08     20:35:19
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Rss