Jag blir så ledsen

Var och hälsade på mormor idag. Fikade lite också. Blev så himla ledsen när jag såg henne, hon håller verkligen på att försvinna. Bara skinn och ben. Hon kan inte sitta på en hård stol, hon sitter direkt på benen och de gör svinont. Anledningen till varför hon blivit så smal är att hon har haft feber sedan Oktober. Fattar ni? Vi tycker det är jobbigt att ha feber en dag, en vecka. Hon har haft det i snart ett halvår! Hon har inte kunnat äta ordentligt på ett halvår pga detta! När man kramar om henne så försvinner hon liksom i mina armar. Det värsta är att jag vet att det finns absolut ingenting jag kan göra för att hjälpa henne. Man kan inte trycka i henne mat. Hon har ju ingen matlust. Hon känner inte att hon blir hungrig och borde äta. Det är bara doktorerna som kan hjälpa henne och de bryr sig inte tillräckligt mycket.

Livet är så jävla orättvist. Min mormor, min älskade mormor, har fan fått utstå allt som går. Hon har reumatism, högsta svårighetsgrad av migrän, har haft cancer och var pga den tvungen att ta bort en lunga. Tror ni inte läkarna tabbade sig lite då när hon tog bort lungan? Jovisst. De lyckades operera så att det var luft kvar där lungan hade varit vilket gjorde att det bildades massa bakterier, och det är detta de inte har lyckats få bort het ännu. Min mormor har varit inne på operation fler gånger än någon anna jag känner. Hon har stelopererat handleder och nacke, opererat om alla tår för att de gjorde så ont i lederna, opererat armen eftersom den stora armmuskeln värkte sönder pga reumatismen, hon har opererat sitt knä, sin läpp och så operationen för lungan som hon gjorde först 1 gång förra året och 2 ggr detta året. Detta senaste året har varit det värsta. Hon bodde i princip bott på sjukhuset från oktober till december.

Samtidigt har hon ändå bevisat att "hoppet är det sista som överger människan". Min mormor har klarat allt. Så snälla, klara detta också och bli frisk <3

Förlåt för mitt gnäll, men det är inte så lätt när man ser någon man älska tyna bort. Jag blir bara så himla ledsen.


Jag och min fina mormor till vänster <3
Bilden är från min morbrors 30 års kalas i sommras.

Postat av: Sara

ooo :D ny desin! fin fin säger jag bara :D:D OCh denna verkar inte dampa som den andra ;)

 2010-03-15     19:20:45
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Rss