Smilies

Smilies använder i alla fall jag dagligen, men visste ni hur många olika gubbar det egentligen finns? Här kommer 69 olika smiliesar som jag hittat i förra årets almanacka - burde förlag ab. De fet-markerade är mina favoriter! Enyoy!

Smilies:             Betyder:
:-O                    Wow!
:-*                    Oops! Eller "Jag åt just något surt"
[:]                     Jag är en robot
:-D                    Sagt med ett leende
I-O                    Surfaren gäspar
:^D                   Bra! Jag gillar det!
:-c                     Väldigt ledsen
:-"                     Snörpa med läpparna
&-I                    Tårfylld
:*)                     Jag är full
;-(                     Jag gråter
<I-)                   Jag är kines
:-0                     Inget skrikande!
:-:                      Mutant smilie
:<                      Vilka ursäkter!
:*                       Kyssar
:-`                           Smilie som spottar ut sin tuggtobak
(:-(                     O-smajligt ogillande
0-)                      Jag har på mig ett cyklop
I-D                      Hoho
:]                              En liten glad dvärgsmiley, som gärna vill vara din vän.
:-)~                    Jag dreglar
:=)                     Jag har två näsor
8:-)                     Jag har glasögon i pannan
`-)                      Blink Blink
:=I                      Babian
B:-)                     Solglasögon på huvudet
:-x                      Puss puss
:-,                       Hummm
:-/                       Jag är skeptisk
:-B                      Dreglandes
:-#                      Mina läppar är förseglade
8-O                            OH my God!
8-)                       Jag har solglasögon
:^)                      Jag har en bruten näsa
%-6                           Jag är hjärndöd
:-9                       Jag slickar mig runt munnen
                           Osynlig smiley
:O                        Skrikandes
=:-)                      Smiley-punkrockare
:-$                             Smiley med munnen hopbunden - Hur har man det?!?
:-o                       Sjungandes nationalsången
I-)                        Hee hee
:-I                        Hummm
8:-)                      Jag är en liten flicka
:-~)                      Jag är förkyld
:-q                        Jag försöker nå min näsa med tungan
:-I                        Grym
(-:                                Jag är vänsterhänt - Det är sant, alla vänsterhänta skriver baklänges.
:-r                        Sticka ut tungan
:-[                         Surandes
:-C                        Jag är verkligen sur!
8-]                        Wow, maaan!
:-II                        Ilska
8-I                         Ögonen öppna av förvåning
I~(                        Någon slog just sönder min näsa
:-7                         En sardonsik anmärkning
<:-I                              Användaren är ett dumhuvud
(:I                          Användaren är ett ägghuvud
.-)                          Användaren har bara ett öga
:[                           En verkligen trist historia
:-<                         Jätteledsen smiley
:-I                                "Ha en vanlig dag"
:-t                          Jag är sur
I-P                         Yuk
%-)                               Jag har stirrat på en grön skärm 15 timmar i sträck
:-)8                        Jag är en stor flicka
:'-)                         Jag är så glad att jag gråter


Postat av: Linda

Sv: Mm får nog tyvärr stå ut med snön i nån månad till skulle jag tro... Men vi får hitta på små grejer som piggar upp! Sticky tex! :D Haha.

Det är rätt bra med mig :) Känner mig lite halvt övergiven av alla som väljer att åka hemifrån nu bara ;)haha har my Mr som tur är ;P

Aa min Valentine's var riktigt, riktigt bra :) På mer än ett sätt ;)

Måste säga att smiley-listan var rätt så underbar xD Hahahaha

 2010-02-15     15:49:42     http://lindaroswall.blogg.se/
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Rss