Mer söndagsmys åt folket!

I dessa ruggiga dagar och egentligen i alla dagar behövs det mer söndagsmys. Söndagen har blivit en "hatdag" för efter söndag kommer ju måndag vilket betyder att veckan rullar igång igen. Jag tycker att söndagen borde vara lika mycket älskad som fredagen. Det är ju på söndagen det gäller att suga det sista ur helgen! Vår sista chans. Därför föreslår jag att man firar söndagen med lika god mat och lika mycket mys som fredagen.
På fredagen känner ju många att man kan släppa veckans stränga regler om att inte äta onyttigt osv. Men då tycker jag att på söndagen borde man äta lika onyttigt som på fredagen eftersom veckan sedan rullar igång med alla de hårda regelerna. Alltså föreslår jag "söndagsgodis" istället för "lördagsgodis", om ni fattar? Lördagen borde istället vara en slags "paus" - man onyttade ju sig hela fredagen (; Lördagen kan vara som en mellan dag, typ.

Så ska det vara i Linnéa-världen iaf :) Mitt söndagsmys idag bestod av trevligt sällskap, god mat, fruktsallad+glass och slapp i soffan - precis så som jag vill ha det :)


Mmmmmmmmmmm!

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Rss