Arg arg arg på västtrafik.

Sista dagen på sportlovet nu - det gick för himla fort! :(
Hur spenderades då sista dagen?
Jo, jag skulle jobba kl 17, va därför tvungen att ta tåget vid 16. Kommer ner till stationen och ser ett direkttåg stå på spåret. Whata? Det ska inte stå där? Går på och frågar folket som sitter i vad som har hänt och varför de står där. Det visar sig att de har stått där i ca 30 min eftersom ett tåg har spårat ur. Frågar om tåget ska till Göteborg och det ska det så sätter mig på det. Som tur är börjar det rulla ca 10-15 minuter efter att jag har kommit ner. Så om allt hade gått som det skulle hade jag hunnit till jobbet MEN tåget får röd signal och blir stående mellan partille och sävenäs i 45 minuter >< Jag får springa hela vägen till jobbet och kommer 35 minuter försent.
Jobbar och kl 22 slutar jag, eller kl 22.10 rättare sagt. Då har jag 7 minuter på mig till tåget. Slänger av mig arbetskläderna och springer hela vägen till centratstationen. Inget tåg står vid perrongen trotts att klockan är 22.16 och en stor folkmassa står vid en tv skärm. Jahopp tåget är sent och kommer inte förens 23.05. Sätter mig vid i stationshuset och väntar, då kommer Peter! Himla tur att jag fick lite sällskap de där minutrarna :) Klockan blir 23.05 och 23.17 fortfarande inget tåg. Peter och jag börjar fundera på att ta taxi men beslutar oss för att vänta liiite till. Kl 00.00 kommer ÄNTLIGEN tåget, men avgår inte förens 00.17. Då har jag alltså suttit på stationen i över 2 timmar...
Nu är vi då äntligen påväg! MEN mellan sävenäs och partille måste tåget stanna vid varje växel och lokföraren måste kontrollera varje växel "by hand", alltså han måste stanna tåget, gå ut och kolla att den verkligen växlar. Detta tar ca 10-15 minuter varje gång och vi stannar MINST 3 ggr.
Kl 1.20 rullar tåget in vid Lerums station.
Kul kväll?
Nej.
Men tur att jag hade Peter att snacka med under tiden :) Annars hade jag typ dött av tristess :P


Men! Västtafik, detta är verkligen inte okej! Vi fick ingen info under de 2 timmar vi satt där, det är väl det MINSTA ni kan göra? Informera era resenärer??? Fet diss på västtrafik!
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Rss