Flytta?

Satt och pratade en låång stund med mamma efter maten idag (ja jag gör allt för att slippa plugga) och då kom vi in på semestrar och kroatien och om vi ska åka dit denna sommaren igen och då vill jag helst flyga osv. och helt plötsligt var vi inne på "flytta hemmifrån". Och då sa mamma "om du sparar dina pengar som du får nu när du jobbar kommer du ju att kunna flytta hemmifrån innan du fyller 25" och jag tyckte det lät lite mycket med 25 - vill ju flytta tidigare. Mamma flyttade lixom när hon var 19 :P Då sa mamma iaf att hon tyckte nog att när man började plugga var det väl bra "tid" att flytta jag citerar "Då kommer du vara evigt trött på oss här hemma, och det kommer bli mycket trevligare att bara äta söndagsmiddag med oss".
Så pratade vi lite om priser och så, och min morbror som precis skaffat ny lägenhet till ett jättelågt pris. Och då tyckte mamma att jag kanske kunde flytta dit när jag började plugga för de va tydligen jättemysigt och billigt då och allt sånt :)

Haha måste säga att jag var lite chockad att hon ens "ville" att jag skulle flytta xD Men tänk bara så himla gott om man har en egen lägenhet om typ 1 - 1½ år! Fast jag vill helst inte bo ensam - är så mörkrädd! Men det skulle vara så himla, himla underbart! Alla andra som typ har äldre syskon eller inga syskon fattar inte vad jag snackar om, men hörre ni jag har 3 yngre syskon och de vore himla härligt att få lite "egentid" utan att någon spelar guitarr/ tv spel utanför mitt rum.
Fast det är klart att jag skulle sakna dom, och sakna all den servicen man har här hemma. Men oj,oj,oj vad jag skulle mogna och bli vuxen.

Vi får väl se hur det blir :) Längtar tills gymnasiet är över, slut, finito! 2:an är ju snart av klarad iaf :) 3 månader kvar till sommarlovet typ :P

Peuss<3// Linnéa

Postat av: Albin

I know the feeling! Absolut fyfan vad det är irriterande när brorsan smäller upp sitt guitar hero world tour! Trummorna är det som är värst asså! Jag drömmer också om att flytta hemifrån, tänk hur mycket man får bestämma själv! <3

 2009-04-06     19:44:07
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Rss