Lord can you hear me now?

Allt känns piss och skit.
Jag visste inte att du. Att du av alla personer. Du som jag älskade mest i hela världen kunde vara så elak. Du är inte den jag kände för en vecka sedan. Du är inte den som åkte till spanien. Du är inte den som sa "jag tycker inte om att se dig ledsen" och "jag vill vara din vän, jag vill inte förlora dig Linnéa".

Du är den som ber mig dra, som inte vill prata med mig eller ens träffa mig. Och du njuter av att se mig ledsen. Du tycker jag kan lösa allt själv. Du bryr dig inte. Du är mer elak än någon någonsin varit mot mig, och jag hoppas också att någon aldrig, aldrig kommer vara så här elak mot mig.

Jag har så många minnen med dig, så många minnen som inte går att sudda och som jag inte heller vill sudda ut. Du kommer alltid att ha varit en stor bit i mitt liv, det spelar ingen roll vad du gör - det går inte att ändra på nu. Och du kan inte tro att du som funnits här i tre år bara kan försvinna. Bara kan bli någon helt annan. Någon helt annan elak människa. För jag känner dig. Bättre än någon annan. Och du känner mig bättre än någon annan. Och jag vill att du ska fortsätta känna mig, och jag vill fortsätta känna dig. Men det funkar inte om du inte kan acceptera att jag tycker detta är skit jobbigt och att jag kommer vara ledsen. Det kommer att gå över, men låt mig ta min tid, och stötta mig. Bli inte arg för att jag hellre vill lägga mig ner och dö ibland. Finns där för mig istället.

Och spela roll att du för tillfället befinner dig i Spanien, du kan vara snäll och stötta ändå. Det behövs inte så mycket. Bara lite påminnelse om att du finns där om det är något och att du snart kommer hem, och att vi kan prata då.

För just nu känner jag bara hat mot dig. Du har skött det så osnyggt. Du har gjort dig själv till en människa jag måste trycka och tvinga mig på för att ens få kontakt med dig. Du har gjort dig till en människa som inte vill stötta, trösta eller lösa detta så att det trots allt det hemska kan sluta lite lyckligt. Att vi kan fortsätta som vänner.
Du har blivit en självisk människa som bara tänker på det egna bästa.

Jag tänker på ditt bästa, på vårt bästa. Jag vill klara detta och jag vill att du också ska göra det. Men jag vill inte att vi gör det var en för sig. Utan någon att prata med, utan än bästa vän. Och du är min bästa vän. Den bästa man kan få i hela världen.

Förstör det inte mer än du redan gjort. Snälla.
Postat av: Kajsa

Jag trodde aldrig att han av alla människor skulle bete sig illa mot dig. Men om han gör det, så måste något slått slint. Han skadar inte bara dig utan sig själv också, och tro mig, han kommer ångra att han betett sig som han gör mot dig just nu. Ska han bete sig som en skit då är han fan inte värd besväret längre. Du klarar dig igenom detta, låt det ta tid och snart är du på benen igen. <3

 2009-04-10     11:34:57     http://kajsamedk.blogg.se/
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Rss