Är det så här det ska va?

Ska det vara så här?
Jag sitter här och väntar. Och vad väntar jag på? Jo att min underbara pojkvän ska komma.
MEN!
1. Jag har ingen pojkvän.
2. Han kommer inte komma.
3. Han är inte underbar längre.
Och jag vet ju detta. Jag är mycket medveten om detta, och ändå sitter jag på något sätt och väntar på att han ska komma, på att vi ska käka mysig middag tsm och sedan titta på tv eller något. Men det kommer ju inte att inträffa!

Egentligen skulle jag ha jobbat idag, det fick förra och förr förra fredagen att försvinna i ett schwich, men de ringde från restaurangen och sa att jag inte behövde komma. Jag blev glad, för det betydde att jag inte behövde jobba natt och där med kunde vara pigg imorgon. Det jag inte tänkte på var att det också betydde att fråb 14.00 (då skolan slutar) till 00.00 (i bästa fall) då jag går och lägger mig, har jag absolut ingenting kul att göra. Ingenting att se fram emot.

Nu fattar man verkligen vad alla stunder då man bara har "gjort ingenting" har betytt ändå. Jag har inte varit ensam en enda fredags kväll på 3 år. Och nu helt plötsligt är jag det, och jag har ingen aning om vad jag ska göra för att få tiden att gå liiite snabbare. Jag har städat mitt rum och jag har t.o.m pluggat. Funderar serriöst på att räkna matte... PÅ EN FREDAG.

Imorgon är det iaf fest som gäller :) Ska bli kul :)
// Linnéa
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Rss