Psykologi och mellanmål

Varför kan jag inte hålla mig till mina planer? Varje vecka har man ju en plan, typ tisdag måste jag plugga så och så mycket psykologi för att få bra på provet som är på onsdag. Så varför GÖR jag inte det då? Varför gör jag allt annat UTOM det? Jag bortförklarar psykologi provet.
Jag är sp påverkbar. Jag visste att jag inte kunde vara hos Mathias hela dagen igår eftersom jag va tvungen att plugga och ändå är jag där hela dagen. Men jag gjorde nått jag tyckte va kul, jag umgicks med någon jag tycker om, jag satt inte ensam hemma med min bok. Och det betyder så jävla mycket. Ibland (helst hela tiden) måste man ha dagar man bara gör det man vill. Och glömmer skolan och alla andra krav man har för en liten stund. Skulle inte jag kunna göra det då och då (eller hela tiden) skulle jag gå under.

Varför äter jag alltid när jag kommer hem fårn skolan?
Det är typ en vana från 3:an då när man gick hem själv från skolan och inte hade ätit mellanmål på fritids. Då åt man alltid mellanmål när man kom hem. Det gör jag fortfarande annars DÖR jag. Folk säger att frukosten är viktigaste målet på dagen, men för mig är det nog mellanmålet. Men det sjuka kommer nu. Varför äter jag mellanmål när jag kommer hem från skolan på fredagar och då precis har ätit lunch? :O Gör inte alltid detta eftersom jag kommit på hur knäppt det är, men jag går ofta fram till kylskåpet, öppnar det och sedan kommer jag på att jag precis ätit lunch xD
Iförsig är jag ofta hemma hos Mathias efter skolan på fredagarna ^^ Men då springer vi båda runt och funderar på vad vi kan äta, fast då är det mer något likt chokladbollar ^^ <3

Postat av: Sara ;)

Haha xD du fattar inte hur sant det du snackar om är... Mellanmålet är typ seriöst höjdpunkten med skoldagen :P och det spelar ingen roll om man har ätit precis innan eller ska äta precis efter! man äter mellanmål ändå och sen kommer man på oj! varför åt jag de här och så får man lite dåligt samvete och känner sig som en tjockis ;) Men det är ju alltid skönt att veta att det finns fler än jag i universum som känner så här xD

 2008-10-07     19:15:00
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Rss